Honda S2000

Stranka

Honda S2000 je sportovní automobil, s rovnoměrným rozložením váhy na přední i zadní nápravu a s karoserií roadster. Vyráběla jej automobilka Honda od roku 1999, kdy firma oslavila 50. výročí od svého založení a automobil sám je pak pokračováním roadsterů S500, S600 a S800. V roce 2003 byl vůz redesignován. 

Jednalo se o otevřený sportovní automobil nové generace s pohonem zadních kol a motorem vpředu. K jeho vytvoření byly použity nejnovější výsledky vývoje továrny Honda, aplikované na rámu karoserie, řadovém 4-válcovém motoru se systémem VTEC, disponujícím výkonem 125 koňských sil na litr objemu, 6-stupňovou převodovkou, duálním nezávislým zavěšením kol a také v později přidaném systému VGS (Variable Gear ratio Steering), inovativním systému řízení, který kombinuje komfort s nejvyšším možnou přesností ovládání.

S2000 má, pro 2-sedadlové otevřené sportovní auto tak typický, vzhled automobilu vyšší třídy částečně i díky sníženému dlouhému předku. Proces otvírání a zavírání střechy probíhá automaticky. Je-li střecha otevřená, tuhost karoserie se nijak nezmění. V roce 2003 prošel vůz částečnou modernizací. Jejím výsledkem toho byla změněna designu předních a zadních nárazníků a světlometů. Navíc se na S2000 začala využívat ocelová kola o průměru 17 palců, výkonnější systém brzd a pevnější konstrukce karoserie. To vše se pozitivně odrazilo v jízdních vlastnostech vozu.

Do kabrioletu se montuje speciálně navržený ve tvaru X rám s vyztuženým otvorem čelního skla, dvoulitrový motor s atmosférickým sáním se systémem VTES o výkonu 240 koňských sil a šestistupňová převodovka. Vozidlo se vyrábělo v závodě Takanedzava v Japonsku.

Karoserie vozidla je velmi pevná, a celá, kromě kapoty z hliníku, je vyrobena z oceli. Dva předního nosníky rámu jsou pomocí příčného nosníku spojeny v jeden prvek, využívá se rovněž přídavná vzpěra mezi zavěšením levého a pravého horního ramene přední nápravy a zesílená přední výztuha. Malé změny v zavěšení zadních kol se dotkly zesílených silentbloků výztuhy horní části ramene. Měkká střecha vozidla je složena a rozložena za 6 sekund za pomoci elektrického pohonu.

Šestistupňová manuální převodovka Honda S2000 vyniká krátkým, sportovním chodem řadící páky a integrovaným olejové čerpadlem pro dlouhou životnost přístroje. Rychlosti se přeřazují jednodušeji a přesněji díky použití nových karbonových synchronizátorů na všech rychlostech, kromě zpátečky, což umožnilo snížit opotřebení, snížit hmotnost a zlepšit kvalitu funkce převodovky jako celku.

Výbava vozu v Evropě se odlišuje využitím řízení s elektrickým posilovačem (EPS), xenonových světlometů, 2 airbagů, ABS s elektronickou distribucí síly brzd mezi nápravami, bezpečnostního rámu, který chrání posádku při převrácení. Kromě tohoto seznamu zařízení je k dispozici vyhřívání zpětných zrcátek a bezpečnost samotného auta je zabezpečena mikrovlnným detekčním systémem nelegálního vstupu do vozu.

V roce 2008 byla představena verze S2000 CR (Club Racer), která se od základní verze liší nižší hmotností, nastavením podvozku, snímatelnou hliníkovou střechou, klimatizací a volitelným audiosystémem. Rezervní kolo bylo nahrazeno soupravou na opravu defektů pneumatik. 

7. srpna 2009 byla výroba Hondy S2000 zastavena, jako rozloučení s řadou vyrobila automobilku speciální modifikaci vozu – Ultimate edition.